poniedziałek, 26 listopada 2012

Pierniczki

Drugi przepis na pierniczki znalazłam w zeszłym roku. Zdziwiłam się wtedy, że do pierniczków dodawane są drożdże i dlatego postanowiłam spróbować je upiec. Pierniczki rzeczywiście pięknie rosną, a do tego są bardzo smaczne, dlatego bardzo je polecam :)

Pierniczki II

2 szklanki mąki pszennej tortowej
1 jajo
3/4 szklanki cukru pudru
czubata łyżka miodu (ja dodawałam trochę więcej ale trzeba uważać, żeby ciasto nie zrobiło się zbyt rzadkie)
1,5 łyżeczki przyprawy do pierników
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2,5 dag drożdży
2,5 dag miękkiego masła

Najpierw mąkę trzeba wymieszać z cukrem pudrem - najlepiej w jakiejś misce. Następnie w jakimś rondelku podgrzewam miód razem z przyprawami i sodą, aż soda zacznie musować.Ciepły miód przelewam do mąki i dodaję pokruszone drożdże (nie trzeba robić rozczynu), potem jajko i masło. Wszystko wyrabiam bardzo dokładnie. Następnie wałkuję wszystko na ok. 4 mm, a w razie potrzeby podsypuję mąką. Wycinam ciasteczka pierniczkowymi foremkami i piekę ok. 15 min w 190°C



W zeszłym roku do tych pierniczków dodałam jeszcze drobno pokrojoną skórkę pomarańczową i wyszły cudowne w smaku i zapachu. Niestety w tym roku zapomniałam, ale pewnie jeszcze to nadrobię.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz